Τρίτη 22 Μαΐου 2018

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: Στο επίκεντρο οι πραγματικές σύγχρονες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής


Οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής, που ασφυκτιούν στο σημερινό πλαίσιο υποβάθμισης και υποχρηματοδότησης, οι σύγχρονες δυνατότητες και η παρέμβαση του γονεϊκού κινήματος στην κατεύθυνση διεκδίκησης των αναγκών, βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας ημερίδας που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.
Μέσα από τις εισηγήσεις, τις παρεμβάσεις και τη μεταφορά εμπειρίας, αποτυπώθηκε μια εικόνα ελλείψεων, αλλά και ποιοτικά στοιχεία και προεκτάσεις που μαρτυρούν την αναντιστοιχία των σημερινών δυνατοτήτων με την υπάρχουσα κατάσταση σε ό,τι αφορά και την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, Στέλλα Βαλαβάνη, αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν και εντείνονται συνολικά στην εκπαίδευση, παρά τις δηλώσεις της κυβέρνησης για «επιστροφή στην κανονικότητα». Περιέγραψε μια απαράδεκτη χρονίζουσα κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, με το 70% των εργαζομένων να απασχολούνται σε αυτήν με ελαστικές σχέσεις εργασίας, με σχολεία με ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες υποδομές και τόνισε πως η Ειδική Αγωγή αποτελεί υπόθεση συνολικά των γονιών και θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες ανάδειξης και διεκδίκησης από πλευράς της Ομοσπονδίας.
Ο Δημήτρης Βεργάκης, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ανέπτυξε το πώς η εκπαιδευτική διαδικασία στα ειδικά σχολεία επηρεάζεται από τις δομές και την υλικοτεχνική υποδομή, τις εργασιακές σχέσεις και την εφαρμογή στην πράξη της στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων. Σημείωσε μεταξύ άλλων πως η σημερινή εικόνα των σχολείων φανερώνει τη διαχρονική πολιτική υποβάθμισης, με μεγάλο αριθμό να μην πληροί βασικές προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί η Ειδική Παιδαγωγική ή όποια άλλη παρέμβαση χρειάζεται και ανέπτυξε τις συνέπειες από το καθεστώς των αναπληρωτών, οι οποίοι φτάνουν στα σχολεία ακόμα και λίγους μήνες πριν το τέλος της εκάστοτε σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος, να καθυστερούν η γνωριμία και το χτίσιμο διαπροσωπικής σχέσης με το μαθητή, η αξιολόγηση των δυνατοτήτων του, η στοχοθεσία, η έγκαιρη παρέμβαση, αλλά και η συνέχεια.
Εκ μέρους των εργαζομένων στα ιδιωτικά Κέντρα Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης, η Γεωργία Κουρήσημείωσε πως οι ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες για έγκαιρη διάγνωση, πρώιμη παρέμβαση και αποκατάσταση - θεραπεία προσκρούουν στην ανυπαρξία κρατικών δομών, αλλά και στη λειτουργία του υπάρχοντος συστήματος Υγείας και Παιδείας, που διέπεται από ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με συνέπεια τη διόγκωση του χώρου της ιδιωτικής Ειδικής Αγωγής, παρά την κρίση και μέσα στην κρίση. Αναφέρθηκε επίσης στις εξελίξεις που αφορούν τις συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με τα Κέντρα Ειδικής Αγωγής και τους αυτοαπασχολούμενους, αλλά και στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Εκ μέρους του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, η Ειρήνη Καραντωνίουαναφέρθηκε στο πώς βιώνουν οι γονείς την πολιτική που διαχρονικά εφαρμόζεται στην Ειδική Αγωγή, μεταφέροντας εμπειρίες μέσα από τη λειτουργία του Συλλόγου και σημειώνοντας πως απαιτείται η προστασία των παιδιών από το κράτος σε όλες τις ηλικίες και σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης κι αν βρίσκονται, ενώ από την παρέμβαση της Γεωργίας Τσούμπα, ψυχολόγου και συγγραφέα, αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που βιώνουν η οικογένεια και το περιβάλλον του παιδιού με ειδικές ανάγκες και η ανεπάρκεια των δομών στήριξης.
Τις εισηγήσεις ακολούθησε μία πλούσια συζήτηση με τη συμμετοχή, γονιών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων σε δομές Ειδικής Αγωγής. Στην ημερίδα παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων, του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, της ΣΕΑΑΝ, της Ομοσπονδίας Κωφών κ.ά.
ΠΗΓΗ: www.902.gr