Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Από Δευτέρα 21/1/2013 η υποβολή αιτήσεων για μεταθέσεις εκπ/κών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης


Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης 2012-2013

alt


Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοινώνεται
η έκδοση των εγκυκλίων μεταθέσεων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης 2013.
Η υποβολή των αιτήσεων μετάθεσης ξεκινάει τη
 Δευτέρα 21-01-2013.

Οι σχετικές εγκύκλιοι καθώς και τα έντυπα αίτησης μετάθεσης για όλες τις κατηγορίες βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού στους ακόλουθους συνδέσμους:
Για το σχετικό δελτίο τύπου πατήστε εδώ

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Ισχύει, κατά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, η κατάργηση της διετίας στις μεταθέσεις και για εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε-Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π. Η εγκύκλιος των μεταθέσεων από Δευτέρα 21/1/2013.

Ισχύει, κατά το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, η κατάργηση της διετίας  στις μεταθέσεις και για εκπαιδευτικούς Ε.Α.Ε-Ε.Ε.Π-Ε.Β.Π. Η εγκύκλιος των μεταθέσεων από Δευτέρα 21/1/2013.



Απευθυνθήκαμε αρμοδίως στο Υπουργείο Παιδείας, από το οποίο λάβαμε την διαβεβαίωση πως η διάταξη που περιλαμβάνεται στο ψηφισθέν ν/σ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ισχύει και για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π), οι οποίοι υπηρετούν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης και ΚΕ.Δ.Δ.Υ και  είναι η πραγματική υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι την 31η Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις.

Αν και διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας, καθόσον  τα  άρθρα που καθορίζουν τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε και του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, δεν καταργούνται στο ψηφισθέν ν/σ, πιστεύουμε το ζήτημα αυτό να επιλυθεί έστω  και κατ αυτόν τον τρόπο.

Επίσης πληροφορηθήκαμε πως μετά την  έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών(θα εκδοθεί κατά πάσα πιθανότητα την Δευτέρα 21/1/2013), θα ακολουθήσει και η έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π.

Βασίλης Βούγιας
17/1/2013

Οι 3 Τροπολογίες του ΣΥΡΙΖΑ που δεν έγιναν δεκτές στο ν/σ για θέματα Ειδικής Αγωγής

 Οι 3 Τροπολογίες του ΣΥΡΙΖΑ που δεν έγιναν δεκτές στο ν/σ για θέματα 
Ειδικής Αγωγής

Το ν/σ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α  «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» έγινε δεκτό χθες(16/1/2013) το βράδυ στη Βουλή κατά πλειοψηφία επί της αρχής και επί των άρθρων. Έγιναν κάποιες αλλαγές, στις λεπτομέρειες του νομοσχεδίου.

Δυστυχώς δεν έγιναν δεκτές 3 πολύ σημαντικές τροπολογίες που είχαν καταθέσει Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και οι οποίες προέβλεπαν:

1) Την  παραμονή του εκπαιδευτικού, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπηρετούν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ σε ΤΕ και σε ΚΕΔΔΥ στο ένα έτος.


2) Την αναγνώριση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας στους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και διδακτορικών διπλωμάτων με τίτλο και περιεχόμενο την «Ειδική Αγωγή» ή την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» που χορηγούνται ή έχουν χορηγηθεί από τα Παιδαγωγικά Τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ.

3) Την εύρυθμη λειτουργία των ΠΥΣΕΕΠ,   με δεδομένο το γεγονός ότι «Σύμβουλοι ΕΕΠ» δεν έχουν επιλεγεί μέχρι σήμερα και  υπάρχει αντικειμενική αδυναμία ως προς τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία τους.

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δεν αποδέχθηκε τις τροπολογίες αυτές, ουδείς γνωρίζει τον λόγο, αν και έως την τελευταία στιγμή παράγοντες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α τόνιζαν πως τουλάχιστον ότι αφορούσε   στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π Ειδικής Αγωγήςθα έπαιρνε πρωτοβουλία το ίδιο το Υπουργείο να φέρει τροπολογία στη Βουλή.

Η εξέλιξη αυτή  αδικεί  κατάφωρα τους συναδέλφους της Ειδικής Αγωγής, τους κατόχους  μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και διδακτορικών διπλωμάτων με τίτλο και περιεχόμενο την «Ειδική Αγωγή» και αφήνει τα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π να λειτουργούν στα όρια της νομιμότητας, για να μην πούμε παράνομα.

Θα επανέλθουμε

Βασίλης Βούγιας
17/1/2013

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39 παράγραφος 2

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παρούσα ρύθμιση και για τους ίδιους λόγους που περιγράφονται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου περιορίζεται η υποχρεωτική παραμονή του εκπαιδευτικού, του Ειδικού Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπηρετεί οργανικά σε ΣΜΕΑΕ σε ΤΕ και σε ΚΕΔΔΥ στο ένα έτος.


Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 39 παράγραφος 2

Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης


Στο άρθρο 39 παράγραφος 2 του παρόντος σχεδίου νόμου προστίθεται εδάφιο ε) ως εξής:

ε) Προϋπόθεση για τη μετάθεση εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), οι οποίοι υπηρετούν οργανικά σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης και ΚΕΔΔΥ είναι η πραγματική υπηρεσία ενός έτους στην κατεχόμενη οργανική θέση μέχρι την 31η Αυγούστου του έτους κατά το οποίο διενεργούνται οι μεταθέσεις. Κάθε άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά καταργείται.
 ..................................................................................................................................................................

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα με τίτλο και περιεχόμενο την «Ειδική Αγωγή», που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής και αναγνωρίζονται από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμοι και αντίστοιχοι των ελληνικών ΑΕΙ, συνοδεύονται από βεβαίωσή του, ότι το γνωστικό τους αντικείμενο εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής. Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζεται στους κατόχους των ανωτέρω τίτλων η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 3 εδάφιο δ) και της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71Α΄).

Αντίθετα, στους κατόχους των αντίστοιχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και διδακτορικών διπλωμάτων, με τίτλο και περιεχόμενο την «Ειδική Αγωγή», που χορηγούνται από τα παιδαγωγικά τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, δεν αναγνωρίζεται η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Επισημαίνεται ότι, με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄), αντικαταστάθηκε σε ολόκληρο το νομικό πλαίσιο ο όρος «Ειδική Αγωγή» από τον όρο «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», ο οποίος είναι ευρύτερος και περιγράφει με περισσότερη ακρίβεια όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, που είναι απαραίτητες στα άτομα με αναπηρία. Επισημαίνεται επίσης ότι το περιεχόμενο σπουδών των μεταπτυχιακών τίτλων στην «Ειδική Αγωγή» περιλαμβάνει κυρίως, μαθήματα που πραγματεύονται παιδαγωγικά θέματα, διδακτική και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Με την παρούσα ρύθμιση αίρεται η ανισότητα που παρατηρείται μεταξύ των κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και διδακτορικών διπλωμάτων στην «Ειδική Αγωγή» των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής και των κατόχων αντίστοιχων τίτλων των ελληνικών ΑΕΙ και αποκαθίσταται η ισονομία ως προς την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.




Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 39

Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης


Στο άρθρο 39 του παρόντος σχεδίου νόμου προστίθεται παράγραφος … ως εξής:

Στους κατόχους μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και διδακτορικών διπλωμάτων με τίτλο και περιεχόμενο την «Ειδική Αγωγή» ή την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» που χορηγούνται ή έχουν χορηγηθεί από τα Παιδαγωγικά Τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, αναγνωρίζεται η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
................................................................................................................................................................

 ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο Σχέδιο Νόμου: «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις»

Άρθρο 39

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τις διατάξεις του άρθρου 24 παράγραφος 4 του Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199Α΄) ρυθμίζονται θέματα συγκρότησης των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ) στη σύνθεση των οποίων περιλαμβάνεται «Σύμβουλος ΕΕΠ» ως τακτικό μέλος.
Ο θεσμός του «Συμβούλου ΕΕΠ» αν και προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 13 του ανωτέρω νόμου, από την έναρξη ισχύος του και μέχρι σήμερα η διαδικασία επιλογής των Συμβούλων ΕΕΠ δεν έχει υλοποιηθεί και η διάταξη παραμένει ανενεργή.
Με δεδομένο το γεγονός ότι «Σύμβουλοι ΕΕΠ» δεν έχουν επιλεγεί μέχρι σήμερα, υπάρχει αντικειμενική αδυναμία ως προς τη νόμιμη σύνθεση και λειτουργία των ΠΥΣΕΕΠ.
Με την παρούσα ρύθμιση αντικαθίσταται η διάταξη του εδαφίου γ) της παραγράφου 4 του άρθρου 24 του Ν. 3699/2008 ώστε να υπάρχει πλέον η δυνατότητα της νόμιμης σύνθεσης των ΠΥΣΕΕΠ και της εύρυθμης λειτουργίας τους.


Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο 39

Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης


Στο άρθρο 39 του παρόντος σχεδίου νόμου προστίθεται παράγραφος …:

Το εδάφιο γ) της παραγράφου 4 του άρθρου 24 του Ν.3699/2008 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«γ) έναν (1) Σύμβουλο ΕΕΠ ή μέλος ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ αναπληρούμενο από άλλον Σύμβουλο ΕΕΠ ή μέλος ΕΕΠ των ΚΕΔΔΥ αντίστοιχα».

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2013

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Γιώργος Πάντζας

Γιάννης Αμανατίδης

Έφη Γεωργοπούλου

Τάσος Κουράκης


Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013

Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών: Έναρξη νέου κύκλου μαθημάτων του συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille από τις 26/1/ 2013

Ανακοίνωση Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών για έναρξη νέου κύκλου μαθημάτων του συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille από τις 26 Ιανουαρίου 2013

Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), πιστοποιημένο κέντρο εκμάθησης του συστήματος γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille, αρχίζει νέο κύκλο μαθημάτων διάρκειας 52 διδακτικών ωρών (συν 8 ώρες για τους φιλολόγους οποιασδήποτε γλώσσας) στις 25 Ιανουαρίου 2013.  Τα μαθήματα θα διεξαχθούν στα γραφεία μας, Βερανζέρου 31 - Ομόνοια, 4ος όροφος, από πιστοποιημένους εκπαιδευτές, τις κάτωθι ημέρες και ώρες:
Παρασκευή 15.00-18.00
Σάββατο      09.00-12.00
Σάββατο      12.00-15.00
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο 210-5245001 εσωτερικά  150 και 133 ή στα κινητά  6972838286  (Βιβή Τσαβαλιά) και  6932972929  (Θεοδώρα Φαρδέλα), καθημερινά 09.30 με 16.30.
Στο τέλος του κύκλου η Ομοσπονδία χορηγεί βεβαίωση εκμάθησης με την οποία οι εκπαιδευθέντες μπορούν να δώσουν εξετάσεις στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) στην Καλλιθέα, προκειμένου να τους χορηγηθεί πιστοποίηση για την καλή γνώση της γραφής Braille.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ -ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ε.Β.Π ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ-ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ



 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Από το γραφείο του Υφυπουργού κου Παπαθεοδώρου πληροφορηθήκαμε, πως την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες της διαδικασίας πρόσληψης, μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ, Ψυχολόγων(πιθανά και άλλων ειδικοτήτων), οι οποίοι θα απασχοληθούν σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης, με αντικείμενο την αντιμετώπιση φαινομένων ενδοσχολικής βίας.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ε.Β.Π ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Αναμένεται, από μέρα σε μέρα, η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης(Κ.Υ.Α), για να προχωρήσει το Υπουργείο στην πρόσληψη εκπαιδευτικών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) για την παράλληλη στήριξη.

 ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Σήμερα, Τετάρτη 16/1/2013, ψηφίζεται το νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α στη Βουλή, το οποίο περιλαμβάνει και τη διάταξη για την κατάργηση της διετίας στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών και τις διατάξεις για τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων(το Υπουργείο έχει υποσχεθεί πως και οι μεταθέσεις του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π θα διενεργηθούν την ίδια περίοδο με τις των εκπαιδευτικών, ως ορίζει ο ν.3699/08), η έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ και Σ.Δ.Ε.Υ και η πρόσληψη, μέσω ΕΣΠΑ ,Ε.Ε.Π στις δομές αυτές.

Βασίλης Βούγιας
16/1/2013

Δομές εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη

  Δομές εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
ypdvmth thumb other250 0Δομές εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
Από το Δεκέμβριο του 2012, βρίσκονται αναρτημένα στον ιστοτόπο της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου πληροφόρησης και ανάλυσης των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων και πολιτικών ΕΥΡΥΔΙΚΗ, σχεδιαγράμματα που απεικονίζουν τις "δομές των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων, κατά το έτος 2012/13".
Τα σχεδιαγράμματα "δομών των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων" παρουσιάζουν τη διάρθρωση της σχολικής εκπαίδευσης στα 34 συμμετέχοντα κράτη του Δικτύου (27 κράτη μέλη της Ε.Ε., κράτη Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών, Κροατία, Σερβία και Τουρκία), από την προσχολική έως και την ανώτατη εκπαίδευση.
Τα σχεδιαγράμματα παρουσιάζουν, επίσης, τις βαθμίδες εκπαίδευσης, την ηλικία έναρξης της σχολικής εκπαίδευσης, καθώς και τη διάρκεια σπουδών ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Ιδρύματα και Προγράμματα Εκπαίδευσης αποτυπώνονται στην εκάστοτε εθνική γλώσσα.
Το Δίκτυο "Ευρυδίκη" δημιουργήθηκε το 1980 και προσφέρει πληροφόρηση και αναλύσεις επί των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων και πολιτικών.
Συντονίζεται από τον Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Μέσων και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EACEA) που εδρεύει στις Βρυξέλλες.
Οι πληροφορίες που παρέχει υποβοηθούν το έργο των αρμόδιων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνεπικουρούν το έργο των υπευθύνων για τη χάραξη των εκπαιδευτικών πολιτικών σε εθνικό επίπεδο και υποστηρίζουν την έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης.
Περισσότερες πληροφορίες για το Δίκτυο Ευρυδίκη μπορούν να αναζητηθούν στην ιστοσελίδα http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Πρόσκληση σε εκδήλωση για την Ειδική Αγωγή


Λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή από τους
ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ –www.satea.gr

Καλησπέρα σας.

Σας στέλνουμε αφίσα, ηλεκτρονική πρόσκληση και κείμενο-πρόσκληση για την εκδήλωση-συνέλευση που θα διοργανώσουμε στη Θεσσαλονίκη για τα προβλήματα της Ειδικής Αγωγής.

Σας παρακαλούμε πολύ να τα προωθήσετε στους συλλόγους-μέλη σας που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη και αν θέλετε και στην ιστοσελίδα σας.

Είναι μια πρωτοβουλία που παίρνουμε ως αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής για να συνεχίσουμε την κοινή διαδικασία αγώνα ενάντια στη διάλυση της Δημόσιας Ειδικής Αγωγής -μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε από εσάς στην Αθήνα και το κάλεσμα που είχατε κάνει στη Σχολή Τυφλών τον Δεκέμβρη. Σκοπός μας είναι να κάνουμε ανάλογες κοινές συνελεύσεις σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και να οδηγηθούμε σε κοινές δράσεις.

Με τιμή,
Σύλλογοι Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής
www.satea.gr


ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
  ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΞΟΥΜΕ

Aγαπητοί γονείς, αγαπητοί συνάδελφοι,
είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και απευθυνόμαστε σ’ εσάς για να συζητήσουμε από κοινού τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στο χώρο της Ειδικής (αλλά και Γενικής) Αγωγής με βάση τις τελευταίες εξελίξεις.
Ποια είναι η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής σήμερα;
Τα Ειδικά Σχολεία άργησαν πάλι ν’ ανοίξουν λόγω έλλειψης προσωπικού ενώ πολλά απ’ αυτά δεν έχουν στελεχωθεί πλήρως και υπολειτουργούν. Χαρακτηριστική είναι π.χ. η περίπτωση του σχολείου Κωφών στην Ξάνθη που δεν λειτουργεί ακόμα και ενώ πέρασαν τα Χριστούγεννα! Την ίδια στιγμή, δεκάδες μαθητές αδυνατούν να μετακινηθούν προς και από το σχολείο τους και τα έξοδα της μετακίνησης επιβαρύνουν τους γονείς.
Στα Γενικά Σχολεία, δεκάδες Τμήματα Ένταξης δεν λειτουργούν. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν αναγκάζονται σε κάποιες περιπτώσεις να καλύπτουν τις ανάγκες δύο Τμημάτων Ένταξης με αριθμό παιδιών που υπερβαίνουν τα 20 όπως π.χ. γίνεται σε όλο το νομό Εύβοιας.
Επίσης, οι Παράλληλες Στηρίξεις δεν έχουν στελεχωθεί όλες π.χ. στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, σε σύνολο 124 Παράλληλων Στηρίξεων που είχαν εγκριθεί, προσλήφθηκαν 48 εκπαιδευτικοί. Το αποτέλεσμα είναι: α) τη στιγμή που υπάρχουν άνεργοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, κάποιοι συνάδελφοι τους πρέπει να γίνουν  «λάστιχο» για να καλύψουν την ένταξη 2-3-4 μαθητών στο Γενικό Σχολείο. Αυτό υποβαθμίζει ασύλληπτα το παιδαγωγικό έργο της Ένταξης/Παράλληλης Στήριξης β) πολλοί γονείς αναγκάζονται να προσλάβουν ιδιωτικό προσωπικό για Παράλληλη Στήριξη, καθώς η Πολιτεία δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της ως προς το συνταγματικό δικαίωμα όλων των παιδιών στην ισότιμη εκπαίδευση.  
Τι θα γίνει του χρόνου;
Αν αυτή είναι η δύσκολη κατάσταση που επικρατεί φέτος, του χρόνου η Δημόσια Ειδική Αγωγή θα έχει σχεδόν διαλυθεί. Και αυτό διότι:
α)  συζητιέται η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και η κατάργηση των ΚΕΔΔΥ.
β) με το άρθρο 39 (διατάξεις Ειδικής Αγωγής) του σχέδιου Νόμου για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης που πρόκειται να ψηφιστεί η διάγνωση των μαθητών περνάει από τα ΚΕΔΔΥ στα Ειδικά και Γενικά Σχολεία. Είναι σίγουρο ότι τα Ειδικά Σχολεία, λίγα και υποστελεχωμένα, θα αντιμετωπίσουν φοβερές πιέσεις.
γ) ακόμα περισσότερο, δεν θα μπορεί να υπάρξει διάγνωση και εκπαίδευση αν απολυθούν οι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής. Η Ειδική Αγωγή στελεχώνεται κατά 50% από αναπληρωτές εδώ και πολλά χρόνια. Με τη ρητή πρόβλεψη του Μνημονίου 3 για μείωση των αναπληρωτών κατά 85%, η Ειδική Αγωγή θα γυρίσει πίσω δεκαετίες.  
Εκτιμούμε ότι όλη αυτή η αναδιάρθρωση σκοπεύει στη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής για λογιστικούς λόγους. Στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης Ένταξης (χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς προσωπικό) οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα σταλθούν στα Γενικά Σχολεία και όλη η προσπάθεια εκπαίδευσης και ένταξης τους θα πρέπει να γίνει από το Γενικό Δάσκαλο. Πιέσεις λοιπόν θα υπάρξουν και στα Γενικά Σχολεία.
Εκτιμούμε ακόμα ότι η «Ένταξη» μ’ αυτούς τους όρους θα οδηγήσει σε μεγάλη αποτυχία. Χωρίς εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, χωρίς υποδομές, χωρίς επιμορφωμένους σε θέματα Ειδικής Αγωγής Γενικούς Δασκάλους, αυτή η ένταξη δεν θα τα καταφέρει. Αντίθετα, είναι πιθανό ν’ αναπτυχθούν ρατσιστικά φαινόμενα. Και οι γονείς, χτυπημένοι από την οικονομική κρίση, θα βρεθούν σε δυσάρεστη θέση: είτε να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι, είτε να πληρώνουν ιδιωτική εκπαίδευση (αν έχουν το αντίτιμο).
Τι πρέπει να κάνουμε;
Καταρχήν πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να δώσουμε τη μάχη από φέτος διότι του χρόνου θα είναι αργά. Γι’ αυτό ως εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής παίρνουμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε όλους τους εμπλεκόμενους  (γονείς, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, επαγγελματίες ειδικής αγωγής, συλλόγους) για να συζητήσουμε τα προβλήματα, να βρούμε το προτεινόμενο πλαίσιο λύσεων και να παλέψουμε γι’ αυτό. Θέλουμε να χτίσουμε μια διαρκή διαδικασία συνέλευσης και αγώνα που θ’ αποτρέψει τη διάλυση της Δημόσιας Ειδικής Αγωγής. Δεν μπορούμε πια να παλεύουμε ο καθένας μόνος του, από το δικό του μετερίζι. Ξέρουμε ότι τα προβλήματα για τους γονείς είναι πολλά, οικονομικά, εργασιακά, επιβίωσης. Αλλά θα γίνουν ακόμα χειρότερα αν δεν υπάρχει Ειδική Αγωγή για τα παιδιά. Το ζήτημα δεν είναι οικονομικό, είναι πολιτικό. Στις δύσκολες περιόδους οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες θα πρέπει να προστατεύονται από την Πολιτεία και όχι να ρίχνονται στον Καιάδα.  
ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2013, 17:30
Στην αίθουσα Λόγου και Τέχνης, 10ος όροφος, Πύργος Παιδαγωγικής Σχολής,
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ –www.satea.gr
Για επικοινωνία με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής: