Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου: προκήρυξη για αποσπάσεις σε θέσεις ειδικής αγωγής

Για το Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου υπάρχει προκήρυξη(με προθεσμία την 13/7), για αποσπάσεις σε θέσεις ειδικής αγωγής:
  ΠΕ02: 1 θέση για παράλληλη στήριξη με πιστοποίηση μεθόδου Braille
  ΠE03: 1 θέση για παράλληλη στήριξη με πιστοποίηση μεθόδου Braille.
  ΠΕ04: 1 θέση για παράλληλη στήριξη με πιστοποίηση μεθόδου Braille.


Δείτε την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκπ/κών Π/θμιας και Δ/θμιας εκπ/σης για αποσπάσεις στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία(Π.Π.Σ) για το σχολικό έτος 2012-13, από εδώ: http://www.minedu.gov.gr/grafeio-typou/deltia-typoy/06-07-12-prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-ekpaideytikon-protobathmias-kai-deyterobathmias-ekpaideysis-gia-apospaseis-sta-protypa-peiramatika-sxoleia-pps-gia-to-sxoliko-etos-2012-13.html


Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ.

Δείτε την ΚΥΑ (ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ), από εδώ: http://et.diavgeia.gov.gr/f/minedu/ada/%CE%924179-%CE%9F%CE%93%CE%93

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π


 Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π

Στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν κατανεμηθεί ακόμη αρμοδιότητες σε Υφυπουργό και Γενικό Γραμματέα(οι Ειδικές Γραμματείες καταργήθηκαν με απόφαση του Πρωθυπουργού). Αναμένουμε τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης και ελπίζουμε ότι την επόμενη εβδομάδα θα εκχωρηθούν αρμοδιότητες, ώστε να υπογραφεί και  εκδοθεί  η εγκύκλιος για την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, για το 2012-13.

Βασίλης Βούγιας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ

Ενημερωτικό σημείωμα του Γιάννη Μπαλάγκα, Ειδικού συνεργάτη της Δ.Ο.Ε, σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις στα συνταξιοδοτικά θέματα των εκπαιδευτικών.
 Δείτε από εδώ: http://www.doe.gr/012/mp300412.pdf

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Διεύθυνση Επικοινωνίας:
Μηλιώνη Λία
Ι. Αγγελοπούλου 58, Θεσσαλονίκη 54352
Τηλ. 2310935352, 2310449554,, κιν. 6944350201, 6947347492, φαξ. 2310453543
www,dyslexia-goneis.gr
milionilia@yahoo.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Θεσσαλονίκη 3-7-2012

Μετά από τα πρόσφατα δημοσιεύματα και τον θόρυβο που προέκυψε με την καταγγελία για πλαστά πιστοποιητικά δυσλεξίας, διαπιστώσαμε για ακόμη μια φορά ότι το θέμα της δυσλεξίας έρχεται στο προσκήνιο με αρνητική προσέγγιση .

Όσο η πολιτεία αρνείται να αντιμετωπίσει τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες με την ευθύνη που της αναλογεί, τα φαινόμενα αυτού του τύπου θα εμφανίζονται άλλοτε δημοσιοποιώντας και άλλοτε όχι.

Καταδικάζουμε πρωτίστως την ανεύθυνη στάση της πολιτείας και τους ανύπαρκτους μηχανισμούς ελέγχου και τον οποιονδήποτε εμπλέκεται στην παράνομη έκδοση ψευδών βεβαιώσεων δυσλεξίας.

Προβληματισμό όμως μας προκαλεί η σύμπτωση της δημοσιοποίησης αυτής παράλληλα με την απόφαση του ΕΟΠΥΥ να εξαιρέσει τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες από αποζημίωση συνεδριών παρέμβασης (λογοθεραπεία, ειδική αγωγή, εργοθεραπεία), ενώ προβλεπόταν στον αρχικό κανονισμό λειτουργίας του ΕΟΠΥ.

Παρακαλούμε τον νεοεκλεγέντα υπουργό παιδείας, όπως επιμεληθεί προσωπικά το τμήμα της ειδικής αγωγής, με στόχευση όχι μόνο στο μαθητή αλλά και τον άνθρωπο εφόσον τα παιδιά μας θα πορευτούν με τη διαφορετικότητα τους αυτή δια βίου.

Επισημαίνουμε ακόμη τα ακόλουθα:

1. Το ζητούμενο είναι στο αρνητικό αντίκτυπο που έχουν όλες αυτές οι αποκαλύψεις στα παιδιά μας και η αρνητική εικόνα που σχηματίζεται για άτομα με δυσλεξία στην κοινωνία γενικότερα και κατ’  επέκταση σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Λόγω της ελλιπούς ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών που παραμένει αδιάγνωστος και κακοποιείται λόγω άγνοιας και από τους γονείς αλλά και από τους εκπαιδευτικούς. 

2. Η άγνοια αυτή γεννά την αμφισβήτηση που τύπου «σιγά μην έχεις δυσλεξία, έχουμε γεμίσει μαϊμού βεβαιώσεις». Αντίστοιχα δεν είναι λίγες οι φορές που μαθητές, δεν θέλουν να καταθέσουν τις γνωματεύσεις, προκειμένου να μην τύχουν αρνητικών κριτικών και σχολίων.

3. Ακόμη, αναφέρεται συνέχεια ότι οι μαθητές που δίνουν προφορικά, τυγχάνουν ευνοϊκότερης μεταχείρισης. Αυτοί που το αναφέρουν αυτό, έχουν αναρωτηθεί ποτέ πως είναι να έχεις μπροστά σου 3 εξεταστές και να πρέπει να αποδώσεις προφορικά αυτά που άλλοι αποδίδουν γραπτά έχοντας την δυνατότητα να σκεφτούν, να διαγράψουν να απαντήσουν εν ηρεμία;

4. Έχουν αναρωτηθεί ποτέ, πόσοι μαθητές έπαθαν κρίση πανικού ή άδειασε ξαφνικά το μυαλό τους και δεν μπόρεσαν να απαντήσουν προφορικά τίποτα, παρόλο που είχαν προσπαθήσει ίσως και περισσότερο από τους γραπτά εξεταζόμενους;

5. Οι εικόνες που συνόδευαν τα ρεπορτάζ των εφημερίδων και της τηλεόρασης , είχαν να κάνουν περισσότερο με νοσοκομεία, μονάδες εντατικής και λιγότερο με σχολεία. Μήπως αυτό δείχνει μια άγνοια της όλης κατάστασης επικεντρώνοντας  περισσότερο στην διαταραχή και καθόλου στην διαφορετικότητα;

 

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Μέσα σε 100 μέρες η μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης

Μέσα στις επόμενες 100 ημέρες θα πρέπει άμεσα και αποφασιστικά να προχωρήσει η μεταρρύθμιση της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, που σχεδιάζεται σε συνεργασία με την Task Force και τη γαλλική κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντώνης Μανιτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του Economist...
Περισσότερα στο in.gr, από εδώ:http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231203374

Επιστολή-απάντηση της Αναπλ.Προϊσταμένης του ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ιωαννίνων, Αλεξίας Σταύρου, σχετικά με τη λειτουργία του ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ιωαννίνων.


ΕΠΙΣΤΟΛΗ – ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣXETIKA ME TH ΛEIΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

 ΠΡΟΣ:  Διευθυντή της  Δ/νσης  Ειδικής Αγωγής  κ. Αλεβίζο       
                                                                                                                             
  ΚΟΙΝ:     1. Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης  Ηπείρου
                 2. ΠΥΣΕΕΠ Ηπείρου                   
                3. Περιφ/κό Σύλλογο ΕΕΠ και ΕΒΠ Ηπείρου
                   4. ΠΟΣΕΕΠΕΑ 
                     5. Αιρετά μέλη του ΠΥΣΕΕΠ Ηπείρου: κ.κ. Μαρία Μάντζιου, Ιωάννα  Χαρίση

Σχετικά με το δημοσιοποιημένο (αναρτήθηκε στο διαδίκτυο 27-06-2012) των δύο αιρετών μελών του ΠΥΣΕΕΠ Ηπείρου, κα Μάντζιου Μαρία και κα Χαρίση Ιωάννα, ανακριβές και προσβλητικό κείμενο-επιστολή και προς αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω τα εξής:
Στο κείμενό τους οι δύο αιρετοί, κατά τη γνώμη μου σκόπιμα, δεν ανέφεραν ότι βρισκόμουν σε αναρρωτική άδεια, λόγω ενός προβλήματος υγείας που αντιμετωπίζω, για να δημιουργηθεί, προφανώς, η εντύπωση ότι υπάρχει μειωμένο ενδιαφέρον από μέρος μου ως προς τα καθήκοντά μου. Δεν ανέφεραν, επίσης, ότι μπροστά στο αδιέξοδο στο οποίο οδήγησαν οι αμφισβητήσεις επί της διαδικασίας ορισμένων συναδέλφων αναγκάστηκα να διακόψω την άδεια, με κινδύνους που μόνο εγώ γνωρίζω. Η άδειά μου τελικά διήρκησε τέσσερις (4) ημέρες και όχι «εφτά εργάσιμες ημέρες» όπως ψευδώς αναφέρουν. Ψευδώς επίσης ισχυρίζονται, ότι υπήρχαν σε εκκρεμότητα ζητήματα όπως «οι υπογραφές γνωματεύσεων, η ρύθμιση θεμάτων φοίτησης για το επόμενο σχολικό έτος, η απόλυση αναπληρωτών, η χορήγηση αδειών κ.λ.π.». Όταν στάλθηκε η επιστολή των δύο αιρετών κανένα θέμα δεν ήταν σε εκκρεμότητα όπως τονίζουν, καθώς η επιστροφή μου στην υπηρεσία είχε προηγηθεί κατά δύο (2) μέρες και έλυσε το μόνο ζήτημα που ήταν σε εκκρεμότητα και αφορούσε στις μισθολογικές καταστάσεις. Τελικά παρά τα εμπόδια που επιχειρήθηκε να μπουν η υπηρεσία λειτούργησε κανονικά. Αν, τέλος, δεν ήταν νόμιμος αλλά  αυθαίρετος, όπως τονίζουν, ο τρόπος που ορίστηκε υπεύθυνος λειτουργίας άλλο τόσο αυθαίρετη είναι και η διαδικασία που οι ίδιοι προτείνουν με δεδομένο ότι - σύμφωνα με τα λεγόμενα των ίδιων - υπάρχει κενό νόμου για την αναπλήρωση. Αν, εξάλλου, ήταν βέβαιοι για τη διαδικασία που προτείνουν δεν θα ζητούσαν από το Υπουργείο να καθορίσει το νομικό πλαίσιο. Πάντως για την αποκατάσταση της αλήθειας πρέπει να τονίσω τα εξής: 1) Δεν όρισα αναπληρωτή ή αντικαταστάτη αλλά υπεύθυνο λειτουργίας όπως είχα δικαίωμα να κάνω. β) Ο ορισμός του υπεύθυνου λειτουργίας έγινε από τις 13-3-12 και διαβιβάστηκε στην ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου χωρίς να υπάρξει επίσημα αμφισβήτηση από τους αιρετούς. γ) Ο Ν.3699/2008 άρθρο 12, παρ. 4 δεν προβλέπει ως κριτήριο ορισμού αναπληρωτών προϊσταμένων την αρχαιότητα όπως λαθεμένα ισχυρίζονται οι αιρετοί.
Αν πραγματικά οι αιρετοί αγωνιούσαν για το παρόν και το μέλλον της λειτουργίας του ΚΕΔΔΥ Ιωαννίνων θα περιορίζονταν στο «ερώτημα» προς το Υπουργείο -στην τελευταία δηλ. παράγραφο του κειμένου τους- χωρίς να παραθέτουν μια σειρά ανακρίβειες και ψεύδη που αφορούν κυρίως το πρόσωπό μου. Δεν θα κοινοποιούσαν το ερώτημα στους Συλλόγους τους (για να αναρτηθεί στο διαδίκτυο) και μέσω αυτών στα μέλη τους και σε όλα τα ΚΕΔΔΥ της Ελλάδας. Θα έμπαιναν στον κόπο, επίσης, να ενημερωθούν επίσημα από εμένα ή την Προϊστάμενη αρχή, δηλ. την ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου, για το πώς αντιμετωπίστηκε η αναγκαστική απουσία μου. Τελικά, αναδεικνύουν σε κυρίαρχο ζήτημα ένα τυπικό-διαδικαστικό ζήτημα για το οποίο δεν υπάρχει σαφής πρόβλεψη από το νόμο και θεωρούν μάλιστα «επιτακτική» την ανάγκη αποσαφήνισης. Το γιατί ας το κρίνει ο καθένας!
Είναι φανερό ότι τα κίνητρα και οι στόχοι των δύο αιρετών ήταν άλλοι, γνωστοί σε μένα και σε όλους νομίζω. Δεν προτίθεμαι στην παρούσα να κάνω μαθήματα συνδικαλιστικής δεοντολογίας, εκτιμώ, ωστόσο, ότι ο συνδικαλισμός είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να τον μετατρέπουμε σε εργαλείο μικροσυμφερόντων. Σκεφτείτε τι θα συνέβαινε αν κι εγώ απευθυνόμουν για στήριξη στον κλάδο μου κι έπαιρναν θέση για αυτό, καθώς και για άλλα ζητήματα που αναδείχτηκαν αυτό το διάστημα, κάνοντας παρεμβάσεις, οι Αιρετοί του κλάδου μου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών, η ΔΟΕ κλπ. Σκεφτείτε την τροπή που θα έπαιρναν τα πράγματα και κρίνετε αντίστοιχα τη στάση των συνδικαλιστικών οργάνων που τώρα και στο παρελθόν κάνουν παρεμβάσεις και τοποθετούνται με τόση ευκολία.
Συμπερασματικά, η παραδοχή και επίκληση ψεύτικων δεδομένων ως πραγματικών για να οδηγηθούν στο «αθώο» ερώτημα της τελευταίας παραγράφου είναι κακόπιστη, κακοπροαίρετη, συκοφαντική και εντάσσεται στο πλαίσιο μεθοδευμένης πολεμικής τακτικής εις βάρος μου.
Κι επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΕΔΔΥ Ιωαννίνων και εγώ προσωπικά γινόμαστε στόχος, που αξιοποιούνται συνδικαλιστικά όργανα για εξυπηρέτηση προσωπικών συμφερόντων δηλώνω ότι, σχετικά με το συκοφαντικό κείμενο τω δύο αιρετών καθώς και κάθε άλλο παρόμοιο, δεν προτίθεμαι να απαντώ κάθε φορά μέσω επιστολών ή του διαδικτύου, επιφυλάσσομαι όμως για περαιτέρω νομικές ενέργειες προκειμένου να προστατεύσω τον εαυτό μου και το ΚΕΔΔΥ Ιωαννίνων του οποίου προΐσταμαι.
Ευνόητο είναι ότι η παρούσα επιστολή μου πρέπει  να κοινοποιηθεί και να αναρτηθεί από αυτούς που κοινοποίησαν και ανήρτησαν την παραπάνω προσβλητική και ανακριβή εις βάρος μου επιστολή των δύο αιρετών, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια.
Ιωάννινα  29-6-2012
Αλεξία Σταύρου
Αναπλ. Προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Ιωαννίνων


                                     Ταχ. Δ/νση: Αμαλθείας 12,Καρδαμίτσια
                                      Τ.Κ.-Πόλη: 45500-Ιωάννινα
                                      Τηλέφωνο: 2651075387
            

Αυτός θα είναι ο νέος τύπος δημόσιου υπαλλήλου


" Έναν νέου τύπου δημόσιο υπάλληλο, που δεν θα οφείλει τη θέση του στο ρουσφέτι και τις πελατειακές σχέσεις, θα διαθέτει αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, θα υποβάλλεται σε συνεχή και αδιάλειπτη αξιολόγηση, θα καταλαμβάνει τη θέση ευθύνης με αυξημένα και αξιοκρατικά κριτήρια και θα μετακινείται ελεύθερα σ΄ όλες τις θέσεις του κράτους, φιλοδοξεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση μετά από συστάσεις της task force. Γι΄αυτό το λόγο εκπονείται και ενιαίο Σύστημα Διοίκησης Ανθρωπίνου Κεφαλαίου (ΕΣΔΑΚ) (Human Capital Management System, όπως ονομάζεται, που καλείται να το υλοποιήσει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης..."
 
Περισσότερα, στο ρεπορτάζ του Δ.Νικολακόπουλου(tovima.gr), από εδώ:http://www.tovima.gr/society/article/?aid=465072

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Υ.Π&Θ.Π&Α: Έρευνα για τις πλαστές βεβαιώσεις δυσλεξίας


Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Δελτίο Τύπου 

Έρευνα για τις πλαστές βεβαιώσεις δυσλεξίας

Με αφορμή δημοσιεύματα στον τύπο σχετικά με τη χορήγηση πλαστών βεβαιώσεων δυσλεξίας σε μαθητές υποψηφίους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ζήτησε πλήρη ενημέρωση από τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες.
Με βάση τα στοιχεία αυτά το Υπουργείο θα μελετήσει το ζήτημα των πιστοποιητικών δυσλεξίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές και τις εξελίξεις στην παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Ενωση Σχολικών Ψυχολόγων Ελλάδας: Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας


Ένωση Σχολικών Ψυχολόγων Ελλάδας
schoolpsy@scoolpsy.net
psychologos@otenet.gr

Θεσσαλονίκη 20 Ιουνίου 2012
Προς:
Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Α) Γραφείο Υπουργού
Β) Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής
ΚΟΙΝ:
1.       Γραφείο Πρωθυπουργού
2.       Αρχηγούς Κομμάτων
3.       Εργαζόμενους Σχολικούς Ψυχολόγους και μέλη προσωπικού ΕΑΕ
4.       Ε.Σ.ΑμεΑ

Θέμα: « Πρόσληψη Ψυχολόγων για ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών και του σχολικού έργου και η Γνωμοδότηση του ΝΣΚ για τα προσόντα τους»

Αξιότιμε κε Υπουργέ,
        Σας συγχαίρουμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο σας στον τομέα  της Εκπαίδευσης, σε μια περίοδο που η οικονομική και κοινωνική κρίση που περνά η χώρα μας επιβαρύνει ιδιαιτέρως της συνθήκες εκπαίδευσης και ανατροφής των παιδιών και αναδεικνύει όλο και περισσότερο τον σημαντικό ρόλο της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη της χώρας.
          Συγχρόνως βρίσκουμε την ευκαιρία να χαιρετίσουμε τόσο τη δήλωση, κατά την πρόσφατη περίοδο των εξετάσεων, της υπηρεσιακής Υπουργού του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ για την ανάγκη στελέχωσης των σχολείων από ψυχολόγους όσο και  την αποδοχή και δημοσίευση της Γνωμοδότησης 458/ του ΝΣΚ για την τήρηση της νομιμότητας όσον αφορά στα προσόντα και τον τρόπο επιλογής στην πρόσληψη και τον διορισμό Ψυχολόγων στην Ειδική Αγωγή και την εκπαίδευση.
         Η Γνωμοδότηση υπενθυμίζει ότι ο νομοθέτης από το 1985 έδωσε «έμφαση στην ειδική εκπαίδευση των ψυχολόγων που θα προσληφθούν ως εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες».
        Το ζήτημα σήμερα είναι να ανταποκριθούμε αντάξια στα διεθνή πρότυπα της ψυχολογικής υποστήριξης της εκπαίδευσης και αντάξια στις ανάγκες και να εφαρμοστεί το θεσμικό πλαίσιο μέσα από κατάλληλες ενέργειες και πρακτικές σε όλα τα επίπεδα ώστε να δοθεί τέλος στις παραδοσιακές αντιστάσεις χρησιμοποίησης των επιστημονικών γνώσεων της Ψυχολογίας και αποτελεσματικής οργάνωσης των υπηρεσιών του ψυχολόγου στα σχολεία.
        Χρειάζεται με βάση τις εμπειρίες μας και τις ειδικές γνώσεις μας, αναδιάρθρωση του τρόπου διαχείρισης του διαθέσιμου επιστημονικού ανθρώπινου δυναμικού και των διαθέσιμων χρημάτων, τα οποία μέχρι σήμερα ξοδεύονται άναρχα με προσωπικούς αυτοσχεδιασμούς, χωρίς σύγχρονες επιστημονικές αρχές και χωρίς εστίαση στις ανάγκες.                                          
       Όπως επισημαίνουν οι καθηγητές ΑΕΙ των οποίων υποβάλλουμε συνημμένα το κείμενο με τις   υπογραφές στήριξης, χρειάζονται μέτρα για την περεταίρω καθιέρωση και ανάπτυξη της ειδικότητας του Σχολικού Ψυχολόγου, την οποία καθυστέρησε πολύ η χώρα μας να θέσει στο κέντρο της εκπαιδευτικής πολιτικής
        Η επαγγελματική εξειδικευμένη ψυχολογική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου και του ρόλου του σχολείο είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαία για τη διασφάλιση της αποτελεσματικότητας των προσπαθειών που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και για την επίτευξη του στόχου όλοι οι μαθητές, χωρίς διακρίσεις, να ωφελούνται του δικαιώματος της εκπαίδευσης και να έχουν ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού τους.
      Μάλιστα διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ έχει κοστολογήσει ότι τα προγράμματα π.χ. της πρώιμης παρέμβασης, στα οποία όπου είναι οργανωμένα πρωτοστατεί η σχολική ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και οικογενειών, μπορούν να προσφέρουν όφελος μέχρι 6% του ΑΕΠ.
       Οι εμπειρογνώμονες της Ουνέσκο, του Ινστιτούτου της Εκπαίδευσης και της ΠΟΥ, στην ιδρυτική Συνδιάσκεψη για τις Ψυχολογικές υπηρεσίες για τα Σχολεία, έχουν επισημάνει ότι είναι αδιέξοδο και ακατάλληλο ένα πρότυπο υπηρεσιών ψυχολόγου όπως αυτό που μέχρι σήμερα επικρατεί στην Ελλάδα δηλ η εξωσχολική αντίδραση για ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα ψυχικής υγείας.
‘’Είναι κοντόφθαλμη πολιτική, προμελετημένα ή λόγω έλλειψης προσωπικού, οικονομικών πόρων ή λόγω υποχρεώσεων, να περιορίζεται η ψυχολογική υπηρεσία μόνο στο έργο ης εντόπισης, διάγνωσης και θεραπείας δυσπροσάρμοστων ή παιδιών με αδυναμίες. Η ενεργητική πρόληψη εκπαιδευτικών , κοινωνικών ή συναισθηματικών διαταραχών και η εποικοδομητική βελτίωση του σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος των παιδιών μακρόχρονα (κοινωνικά και οικονομικά) κοστίζουν λιγότερο από τις θεραπείες περιπτώσεων που αφέθησαν να εξελιχθούν σε σημείο που κάτι δραστικό θα πρέπει να γίνει’’(Αμβούργο 1954)
Επί πλέον, σήμερα, μια τέτοια πολιτική παραβιάζει τη Διεθνή Σύμβαση για τα ανθρώπινα δικαιώματα ο παιδιού και την Διεθνή Σύμβαση για α ανθρώπινα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Για αυτό κύριε Υπουργέ, ζητάμε συνάντηση μαζί σας για να σας υποβάλουμε και αναπτύξουμε τις εξής προτάσεις μας:
  1. Κατάργηση της ωρομίσθιας ψυχολόγων που είναι σπατάλη ανθρωπίνου δυναμικού σε βάρος των παιδιών
  2. Μέτρα τήρησης της νομιμότητας στην πρόσληψη και νέα οργάνωση των υπηρεσιών ψυχολόγου στα σχολεία
  3. Συγκρότηση Τριμελούς επιτροπής στη Διεύθυνση Ειδικής αγωγής (μονίμων ψυχολόγων με διδακτορικό Σχολικής Ψυχολογίας ή μεταπτυχιακό και 5 χρόνια προϋπηρεσίας σε σχολεία και ενός καθηγητή  ΑΕΙ σχολικής Ψυχολογίας Τμήματος Ψυχολογίας) η οποία θα εξετάζει τις ενστάσεις και θα εισηγείται την έγκριση της συνάφειας με το έργο στο σχολείο της προϋπηρεσίας υποψηφίων ψυχολόγων και ου συγγραφικού έργου που μοριοδοτούν τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια.
  4. Προκήρυξη για ενιαίο πίνακα υποψηφίων Σχολικών Ψυχολόγων από τον οποίο θα γίνεται ο διορισμός Ψυχολόγων  ή πρόσληψη αναπληρωτών.
  5. Προκήρυξη μετάταξης εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ 23 (νηπιαγωγών, δασκάλων, καθηγητών που έχουν προσόντα Ψυχολόγου για ανάγκες υποστήριξης του σχολείου για όλους, στις ζώνες προτεραιότητας, στο ολοήμερο σχολειο ΕΑΕ, κλπ.
  6. Πρόγραμμα ΕΣΠΑ επιμόρφωσης στην Σχ. Ψυχολογία των εργαζομένων Ψυχολόγων και αναπληρωτών (που δεν έγινε ποτέ)και εξομοίωσης στην ειδικότητα Σχολικού Ψυχολόγου
  7. Συνέδριο Σχολικών  Ψυχολόγων υπό την αιγίδα σας  (Δεκ. 2012)
Με εκτίμηση
ΟΙ Σχολικοί Ψυχολόγοι

Συν.
1.       Υπογραφές καθηγητών Ψυχολογίας ΑΕΙ(τμημάτων Ψυχολογίας, μεταπτυχιακών   Σχολικής Ψυχολογίας, Κλινικής Ψυχολογίας, Νευροψυχολογίας, Ειδικής αγωγής…)
2.       Οι πρώτες υπογραφές 55 εργαζομένων Ψυχολόγων ΕΑΕ και αναπληρωτών Ψυχολόγων (με ειδίκευση στην Σχολική Ψυχολογία, υποψήφιοι διδάκτορες ή/ και με μετεκπαίδευση σε τεχνικές παράμβασης)