Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

23-12-11 Κοινοποίηση πίνακα αξιολογικών μονάδων Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε. - Κατάθεση δήλωσης προτίμησης από τους υποψηφίους

23-12-11 Ανακοίνωση τελικών Αξιολογικών Πινάκων Υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής, Δημοτικής Εκπ/σης & ΕΑΕ - Υποβολή Δηλώσεων προτίμησης Περιφερειών Σχολικών Συμβούλων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Δείτε το Δελτίο Τύπου της Δ.Ο.Ε από εδώ: http://www.doe.gr/

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννας Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Ερώτηση στη Βουλή, για το Επίδομα Ειδικής Αγωγής, από τον Τάσο Κουράκη και τον Βασίλη Μουλόπουλο του ΣΥΡΙΖΑ


Αθήνα 22-11-2011
Ερώτηση Προς Τους Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών.

ΘΕΜΑ: Επιδόματα εργαζομένων Ειδικής Αγωγής στην εκπαίδευση.
 Η Ειδική Αγωγή, κλάδος της δημόσιας εκπαίδευσης εξαιρετικά σημαντικός αλλά ανεπτυγμένος αντιστρόφως ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού, κινδυνεύει να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα «θύματα» της μνημονιακής πολιτικής για τη μείωση των δημοσίων δαπανών.  Ήδη οι προτεινόμενες καταργήσεις/συγχωνεύσεις όλων των υποστηρικτικών προς τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υπηρεσιών δημόσιων εκπαιδευτικών δομών, όπως τα ΚΕΔΔΥ, αφήνουν εντελώς μετέωρους τους μαθητές με μαθησιακά προβλήματα (δυσλεξία, διάσπαση προσοχής κλπ), μαθητές που αποτελούν μεγάλο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού (τουλάχιστον 10% κατά μέσον όρο σε κάθε σχολείο). Οι μαθητές αυτοί, όπως η εμπειρία των προηγούμενων χρόνων έχει δείξει, με τη συνδρομή των υπηρεσιών του ειδικευμένου προσωπικού τα ειδικής Αγωγής μπορούν να ενταχθούν ισότιμα και επαρκώς –ενίοτε δε και άριστα– στο σχολικό πρόγραμμα, ενώ χωρίς αυτήν οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στη σχολική αποτυχία ή και διαρροή, διακινδυνεύοντας στις πιο βαριές περιπτώσεις (αυτισμός, ψυχικές νόσοι κ.α.) ακόμη και τις στοιχειώδεις δυνατότητές κοινωνικοποίησής τους. Ο πολυνόμος «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο - βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», που ψηφίστηκε πρόσφατα, πέραν της γενικής συρρίκνωσης του ήδη πενιχρού εισοδήματος της μεγάλης πλειονότητας των εργαζομένων στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, καταφέρει ένα ακόμη πλήγμα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με την περικοπή του –ισχνού– Επιδόματος Ειδικής Αγωγής (195 ευρώ μεικτά, που κατέληξε μετά τις περικοπές της τελευταίας διετίας στα 90 ευρώ καθαρά). Το επίδομα αυτό, οριζόμενο από το άρθρο 8, πργρ. 12, εδάφιο β' του Ν. 3205/2003 και τις Υπουργικές Αποφάσεις με αριθμό 27922/Γ6/03-04-2007, 28911/Γ6/03-04-2007 και 28915/Γ6/03-04-2007, καταβαλλόταν «στο προσωπικό που υπηρετεί σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και σε Σχολικούς Συμβούλους Ειδικής Αγωγής που επισκέπτονται Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής», καθώς και σε: - Εργαζόμενους σε Τμήματα Ένταξης, για το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των οποίων είναι και υπεύθυνοι - Το εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό των ΚΔΑΥ (ΚΕΔΔΥ), το οποίο δεν εργάζεται σε μια διοικητική υπηρεσία, αλλά σε δομή της παρεχόμενης ειδικής αγωγής που –σύμφωνα και με το Ν. 2817/2000 και τον Κανονισμό Λειτουργίας των ΚΔΑΥ (νυν ΚΕΔΔΥ)– επισκέπτεται: α) και τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, για να προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό και σε όσους  συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και επαγγελματική στήριξη των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ, β) και κατά τη στοιχειοθέτηση των αξιολογικών εκθέσεων (εκπαιδευτική, ψυχολογική και κοινωνικού ιστορικού) και τη διαμόρφωση, υποστήριξη και επαναξιολόγηση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος εμπλέκονται σε μια διαδικασία παιδαγωγικής, ψυχολογικής και προνοιακής υποστήριξης των ΑμΑ, των ΑμΕΕΑ και των οικογενειών τους, καθώς και μια συνεχή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, γ) και -κατά περίπτωση και ειδικότητα- υλοποιεί εξατομικευμένα προγράμματα στο χώρο του ΚΔΑΥ (ΚΕΔΔΥ), ή και προσφέρει τις υπηρεσίες του σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής της έδρας του ΚΔΑΥ (ΚΕΔΔΥ). Σήμερα το επίδομα αυτό καταργείται, εφόσον οι διατάξεις του προαναφερθέντος πολυνόμου δεν το προβλέπουν. Με δεδομένο το γεγονός ότι: - Οι αποδοχές των εργαζομένων της Ειδικής Αγωγής ήταν ήδη χαμηλές και αναντίστοιχες προς το λειτούργημά τους, ακόμη και πριν τον προαναφερθέντα πολυνόμο, - Η πολιτεία είχε θεσπίσει το επίδομα Ειδικής Αγωγής ακριβώς ως ελάχιστη αναγνώριση του έργου αυτής της κατηγορίας εργαζομένων, οι οποίοι εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό ψυχοσωματικής επιβάρυνσης, παράγοντας, κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες, πολλαπλασιαστικά μαθησιακά-κοινωνικά  οφέλη, τα οποία διαχέονται σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και κατ’ επέκταση σε κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής, - Η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στην αρχή των Ίσων Ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, καθώς τα παιδιά με ειδικά προβλήματα μόνον με την κατάλληλη αγωγή και ενίσχυση μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και η κα Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων: 1)Τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση σε σχέση με το επίδομα της ειδικής αγωγής; Θα το επαναφέρει με νέα νομοθετική ρύθμιση, όπως θα ήταν και το δικαιότερο; 2)Στην περίπτωση που η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να επαναφέρει το επίδομα, θα το εντάξει, όπως υπάρχει δυνατότητα από το α. 15 του πολυνόμου, στα «Επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών»; Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό πως, με το προ του προαναφερθέντος νόμου του 2003 καθεστώς, οι εργαζόμενοι της Ειδικής Αγωγής στην Εκπαίδευση ελάμβαναν «Επίδομα δυσμενών συνθηκών εργασίας» (Ν. 2470/1997, άρθρο 10, πργρ. 1, περίπτωση β') το οποίο αντικαταστάθηκε με το Επίδομα Ειδικής Αγωγής του Ν. 3205/2003 (άρθρο 8, πργρ. 12, εδάφιο β'), το οποίο σήμερα καταργείται. 3)Θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην έκδοση, εντός εξαμήνου, Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και του αρμοδίου κατά περίπτωση Υπουργείου –εδώ Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων– που θα ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις, όπως προβλέπεται από το προαναφερθέν α. 15, εντάσσοντας και τους εργαζόμενους Ειδικής Αγωγής στην Εκπαίδευση σε αυτό; 4)Εν αναμονή της ΚΥΑ θα προχωρήσει η Υπουργός στην έκδοση ερμηνευτικής εγκυκλίου, βάσει της οποίας οι οικείες διευθύνσεις θα καταβάλλουν το επιπλέον ποσόν των 150 ευρώ μεικτών (όπως έχει προσδιοριστεί το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας από τον πολυνόμο) στους εργαζομένους της Ειδικής Αγωγής στην Εκπαίδευση, το οποίο αυτή τη στιγμή στερούνται, μέχρι την τελική ρύθμιση;
Οι ερωτώντες βουλευτές
 Τάσος Κουράκης
Βασίλης Μουλόπουλος

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Επερώτηση στη Βουλή του Ευρυπίδη Στυλιανίδη για τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ και την Ειδική Αγωγή


Η ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών με αναπηρία και η ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο απετέλεσε βασικό πυλώνα της πολιτικής μας στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων την περίοδο 2007-2009. Η ψήφιση του ν. 3699 το 2008 δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο, που ενσωμάτωνε τις προτάσεις της διακομματικής επιτροπής της Βουλής και τις πάνω από 1200 προτάσεις φορέων και οργανώσεων ατόμων με αναπηρία.
 Για πρώτη φορά στη χώρα μας δημιουργήθηκαν οι επιστημονικές δομές και υποστηρίχθηκε υλικοτεχνικά η διάγνωση, η υποστήριξη και η ομαλή ένταξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Για τη διασφάλιση μάλιστα της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των μαθητών με αναπηρία το ΥΠΕΠΘ προμηθεύτηκε τροποποιημένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές συνολικού προϋπολογισμού 10 εκ. €, που διατέθηκαν μέχρι το 2009 σε 390 τυφλούς και με προβλήματα όρασης μαθητές, σε 1.437 μαθητές με κινητικές αναπηρίες και σε 1.953 μαθητές με νοητική υστέρηση.
Η λογική των οριζόντιων περικοπών και η έλλειψη προγραμματισμού σε όλα τα επίπεδα που ακολούθησε, κατά την διετία του ΠΑΣΟΚ, ακύρωσε στην ουσία όλη εκείνη την προσπάθεια. Η ειδική αγωγή εγκαταλείφθηκε, οι πιστώσεις για επιστημονικό προσωπικό συρρικνώθηκαν, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τις ειδικότητες ειδικής αγωγής ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε, τα Κέντρα Διάγνωσης, Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία (ΚΕΔΔΥ) και οι Σχολικές Μονάδες ειδικής αγωγής έπαψαν να υποστηρίζονται με το απολύτως απαραίτητο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και να εφοδιάζονται με τη στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή. Επιπλέον, το πρόγραμμα του ΟΣΚ για την κατασκευή σύγχρονων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής πάγωσε. Στο προσχέδιο μάλιστα του νομοσχεδίου «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης: ‘’Πρώτα ο μαθητής’’ ‘’Πρώτα η Σχολική Μονάδα’’, Νέα διοίκηση για το Νέο Σχολείο» το Υπουργείο φέρεται διατεθειμένο να καταργήσει τα 60 ΚΕΔΔΥ της χώρας ως δομές, εντάσσοντας τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς που υπηρετούν σε αυτά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μετατρέποντάς τους σε «πλανώδιους», που θα επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, πράγμα το οποίο είναι ανέφικτο χωρίς περαιτέρω διορισμούς καθώς το υπάρχον προσωπικό υποστηρίζει τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των γενικών σχολείων. Επίσης, καμία αναφορά δε γίνεται για το τι μέλλει γενέσθαι με το ειδικό επιστημονικό προσωπικό (λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές, ειδικοί νοηματικής και τυφλών κ.λπ.), που συγκροτούσε τη διεπιστημονική ομάδα των ΚΕΔΔΥ. Η Κυβέρνηση μάλιστα, προχωρά στην κατάργηση των ΚΕΔΔΥ τη στιγμή που στους περισσότερους νομούς τη χώρας δεν υπάρχουν άλλες δομές διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και ενώ το κόστος λειτουργίας τους δεν ξεπερνά τις 10.000 Ευρώ το χρόνο ανά μονάδα, ενώ θα μπορούσε για τη μείωση του κόστους λειτουργίας τους να μετακινήσει σε διαθέσιμα δημόσια κτίρια, όσες δομές στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια και επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του επιστημονικού και υπεύθυνου έργου που επιτελούν τα ΚΕΔΔΥ αποτελεί το ΚΕΔΔΥ Ροδόπης, που στα 8 χρόνια λειτουργίας του, καλύπτοντας τις ανάγκες των 15.000 περίπου μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού, αντιμετώπισε 1029 αιτήματα μαθητών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, ανταποκρίθηκε σε πάνω από 150 αιτήματα ψυχολογικής στήριξης μαθητών ή γονέων, δημιούργησε βιωματικές ομάδες παιδιών, ομάδες συμβουλευτικής γονέων και απογευματινές ομάδες παιδιών για ψυχολογική υποστήριξη. Στην περίπτωση μάλιστα που το ΚΕΔΔΥ Ροδόπης καταργηθεί οι γονείς θα αναγκάζονται να πηγαίνουν τα παιδιά τους στην Θεσσαλονίκη ή την Αλεξανδρούπολη καθώς στην Κομοτηνή δεν λειτουργεί Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο. Για τους λόγους αυτούς,
Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι οι κ.κ. Υπουργοί
 1. Προτίθεται η Κυβέρνηση να καταργήσει τα 60 ΚΕΔΔΥ της χώρας, καταργώντας επί τους ουσίας το νόημα της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, αφού στα κέντρα αυτά γίνεται η διάγνωση, η αξιολόγηση και η κατανομή στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής των μαθητών με αναπηρία;
2. Τι σκοπεύει να κάνει η Κυβέρνηση με τους 463 επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, με το ειδικό εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό με αυξημένα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα που οδηγείται σε παροπλισμό και με τους 800 και πλέον αναπληρωτές (λογοθεραπευτές, παιδοψυχίατροι, φυσικοθεραπευτές, ειδικοί νοηματικής και τυφλών κ.λπ.), που οδηγούνται στην ανεργία;
3. Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση υποβαθμίζει την ειδική αγωγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε μία στιγμή μάλιστα που έχουν οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού παρουσιάζουν τραγική αύξηση, εξ αιτίας των ψυχοκοινωνικών και οικονομικών αλλαγών στην Ελληνική Κοινωνία (αύξηση κατά 300 % των μαθητών με αυτισμό που φοιτούν στα γενικά σχολεία, ανάλογη αύξηση των μαθητών με σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς και ψυχικές νόσους).
4. Το 2008 με τον ν.3699 αντιμετωπίσαμε με την ενίσχυση των ΚΕΔΔΥ τα «βιομηχανία» πλαστών πιστοποιητικών δυσλεξίας. Ποιος φορέας θα δίνει τώρα αυτά τα πιστοποιητικά;
5. Τι θα γίνει με τους μαθητές που στον τόπο κατοικίας τους δεν υπάρχουν άλλες διαγνωστικές υπηρεσίες πλην των ΚΕΔΔΥ, όπως στη Ροδόπη; Θα επιβαρύνονται οι γονείς με το κόστος μετακίνησης;
6. Μπορούν τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα του Υπουργείου Υγείας να υποκαταστήσουν τα ΚΕΔΔΥ τη στιγμή που αυτά εξετάζουν μόνο παιδιά έως 12 ετών;
7. Στην περίπτωση που καταργηθούν τα ΚΕΔΔΥ ποιος φορέας θα κάνει τη διάγνωση, την υποστήριξη και την κατανομή των μαθητών με αναπηρία στις ΣΜΕΑ και στα Τμήματα Ένταξης, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών των γενικών σχολείων και των γονέων των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς ή αναπηρίας;
8. Σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να διεξάγει διαγωνισμό ΑΣΕΠ για ειδικούς εκπαιδευτικούς, όπως προβλέπει ο ν.3699/2008;
9. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΟΣΚ για το κτιριακό πρόγραμμα κατασκευής σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής; Αθήνα, 21/ 12 / 2011
 Ο ερωτών Βουλευτής Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης Βουλευτής Ροδόπης ΝΔ

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Ανακοίνωση του Τομέα Πολιτ.Ευθύνης Παιδείας & Θρησ/των της Ν.Δ, σχετικά με τις διαρροές περί αλλαγής των δομών της Εκπ/σης.

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Το τελευταίο διάστημα εμφανίζονται συχνά, πυκνά σε μερίδα των ΜΜΕ διαρροές σχετικά με προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας για αλλαγή όλης της δομής της εκπαίδευσης. Οι διαρροές αυτές αναστατώνουν τους μαθητές, τους γονείς αλλά και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια εποχή που το ζητούμενο είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.

Είμαστε υποχρεωμένοι λοιπόν δημόσια να αποσαφηνίσουμε ότι το μόνο που μπορούμε να συζητήσουμε και συζητάμε με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι η δομή του Νέου Λυκείου. Και αυτό γιατί η πρόταση αυτή στηρίζεται στα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που έγινε επί υπουργίας Άρη Σπηλιωτόπουλου. Η παρουσίαση της πρότασης αυτής έγινε στo πλαίσιo της διακομματικής επιτροπής στην οποία η ΝΔ ως υπεύθυνη πολιτική δύναμη συμμετέχει. Εκεί και μόνο εκεί η ΝΔ έκανε συγκεκριμένες προτάσεις τροποποίησης και βελτίωσης με συνολικό υπόμνημα θέσεων που κατέθεσε. Περιμένουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επεξεργαστεί τις προτάσεις μας και να καταθέσει τη σχετική πρόταση για το Νέο Λύκειο στο πλαίσιο αυτό, ώστε και εμείς δημόσια να τοποθετηθούμε. Καλούμε δε την ηγεσία του Υπουργείου αυτό να το κάνει άμεσα, ώστε να τερματιστεί η ατέρμονη παραφιλολογία που αναστατώνει την Ελληνική κοινωνία».

Μύθος και πραγματικότητα για το χρόνο εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών

Δείτε την έρευνα της Ο.Λ.Μ.Ε από εδώ: http://www.alfavita.gr/parousiasiolme-071211.pdf