Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: « ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α –ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π-ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ»


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

 ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, Αθήνα,  tel: 6974714206,   mail: poseepea@yahoo.gr
 
Αθήνα 21/7/2011
Α.Π: 78


Θέμα : « ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α –ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π-ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ»


ü  Θέμα 1ο)-ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Η πρώτη συνάντηση της ομάδας εργασίας, έγινε στα γραφεία της Ομοσπονδίας, στην οδό Βερανζέρου 14, στην Αθήνα. Συμμετείχαν οι : Λεωτσάκου  Παναγιώτα ΠΕ -31 , Αρβανίτης Δημήτρης ΠΕ-29 , Οικονόμου Μαρία ΠΕ-23 και Καρπενησιώτης Στάθης ΠΕ-23. Μετά από συζήτηση, η ομάδα, κατέληξε σε ορισμένες θέσεις, όσον αφορά στην αναγκαιότητα ύπαρξης του Ε.Ε.Π στην εκπαίδευση . Καταθέτουμε αυτές τις απόψεις με σκοπό να αποτελέσουν  κίνητρο για τους συναδέλφους που επιθυμούν να  καταθέσουν και τις δικές τους απόψεις – θέσεις. Η τελική επεξεργασία των θέσεων θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α θα ενημερώσει για την επόμενη συνάντηση της ομάδας εργασίας, η οποία θα είναι ανοιχτή σε συμμετοχές.

Θέσεις ομάδας εργασίας

1)      Αναγκαιότητα ύπαρξης διεπιστημονικότητας

Η ύπαρξη διεπιστημονικότητας στο χώρο της εκπαίδευσης αποτρέπει, σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο, τη διαμόρφωση δυσλειτουργικών συμπεριφορών στο χώρο του σχολείου και της κοινότητας, ενώ, σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, ενισχύει τον υγιή πληθυσμό.

2)     Αναγνώριση-αξιολόγηση-κατανόηση

Εκ των πραγμάτων, ο μαθητικός πληθυσμός, λόγω των εξελικτικών του σταδίων, των τρεχουσών κοινωνικοοικονομικών συνθηκών και γενικότερα των αυξημένων του αναγκών, δημιουργεί ιδιαίτερες συνθήκες αναγνώρισης, κατανόησης και αντιμετώπισης των προβλημάτων του. Είναι αναγκαίο λοιπόν, να υπάρχει έγκαιρη αντίληψη πιθανών προβλημάτων συμπεριφοράς, λειτουργικότητας, ψυχοσυναισθηματικών διαταραχών και αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών.
 Όπως επίσης, μια διεπιστημονική ομάδα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί, προκειμένου να στηρίξει και να ανατροφοδοτήσει το διδακτικό προσωπικό και να ευαισθητοποιήσει και να στηρίξει την οικογένεια και την κοινότητα.


3)     Υποστήριξη-παρέμβαση-αποκατάσταση

Ανάλογα με τις εξατομικευμένες ανάγκες του μαθητή, υλοποιείται πρόγραμμα ατομικής ή/και ομαδικής παρέμβασης.
Μπορούν ακόμα να δημιουργηθούν ομάδες προσωπικού, με στόχο την ενημέρωση, την υποστήριξη, την ανατροφοδότηση και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, σε θέματα που αφορούν στην υλοποίηση των  υποστηρικτικών παρεμβάσεων.
 Αναγκαιότητα ενημερωτικής-υποστηρικτικής παρέμβασης στην οικογένεια και την κοινότητα (διασύνδεση φορέων).

4)     Διακριτοί ρόλοι και η αναγκαιότητα ύπαρξης αυτών. 

Το θέμα αυτό θα αποτελέσει πεδίο συζήτησης στην επόμενη συνάντηση της ομάδας εργασίας.


ü  Θέμα 2ο)-ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ


Εκτός απροόπτου, η εγκύκλιος των αποσπάσεων για το Ε.Ε.Π και το Ε.Β.Π, θα κοινοποιηθεί στις Δνσεις Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και στα ΚΕΔΔΥ, στις αρχές Αυγούστου. Για όποια εξέλιξη, θα υπάρξει ενημέρωση από την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

ü  Θέμα 3ο)-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π

Ο  αριθμός των πιστώσεων για αναπληρωτές ΕΕΠ και ΕΒΠ, αλλά και των υπολοίπων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θα εξαρτηθεί και από των αριθμό των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών, τον ακριβή αριθμό των οποίων θα γνωρίζει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους(Γ.Λ.Κ), στα τέλη Αυγούστου.
Όπως και να έχει όμως, ο περσινός αριθμός αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ, διπλάσιος σε σχέση με πρόπερσι, πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς  για το Υπουργείο Παιδείας και για το Γ.Λ.Κ, σε περίπτωση ενδεχόμενων περικοπών στις πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών.

ü  Θέμα 4ο)-ΕΝΙΑΙΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

Η φημολογία που συνοδεύει την επικείμενη έλευση του ενιαίου μισθολογίου, που έχει να κάνει με την πρόθεση επιβολής επιπλέον περικοπών στις ήδη δραστικά μειωμένες αποδοχές των εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με την εργασιακή εξουθένωση,  λόγω της δραματικής έλλειψης προσωπικού, ιδίως στις δομές Ειδικής Αγωγής(ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ) και τα επιπρόσθετα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ε.Ε.Π και το Ε.Β.Π, όπως η απαγόρευση του αναφαίρετου δικαιώματος μας για επαγγελματική εξέλιξη, για επιμόρφωση, για ισότιμη  αντιμετώπιση, αναγκάζει το προσωπικό αυτό να λειτουργεί σε ένα τοπίο άκρως δυσλειτουργικό, έχοντας ουσιαστικά δουλοκτητικές συνθήκες εργασίας, εντός, μάλιστα, του Δημοσίου τομέα.  Έτσι συσσωρεύονται θυμός, απογοήτευση και αδιέξοδα.
Γι αυτούς τους λόγους, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε απόπειρα μείωσης των πενιχρότατων εισοδημάτων μας που θα οδηγήσει στην εξόντωση μας.

Δηλώνουμε απερίφραστα ότι η αντίδρασή μας θα είναι δυναμική με όποιο πρόσφορο τρόπο διαθέτουμε. Για την αξιοπρέπεια μας, για τη ζωή μας.






Για το Δ.Σ




Ο Πρόεδρος                                                                     Η Γ. Γραμματέας  






Βούγιας Βασίλης                                                                Κατσούλη Παναγιώτα                                                         

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΔΒΜΘ: Ρυθμίσεις για την εξέλιξη των στελεχών εκπαίδευσης


                      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ρυθμίσεις για την εξέλιξη των στελεχών εκπαίδευσης

Σύσκεψη  υπό την  Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,  Άννα Διαμαντοπούλου,  με τη συμμετοχή της Υφυπουργού,  Εύης Χριστοφιλοπούλου και του Γενικού Γραμματέα,  Βασίλη  Κουλαϊδή, πραγματοποιήθηκε χθες, 18/07/2011, με αντικείμενο θέματα επιλογής στελεχών της Εκπαίδευσης και την κατάργηση των γραφείων.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν τα εξής:

1.       Ενδελεχής έλεγχος από τα αρμόδια Συμβούλια Επιλογής των δικαιολογητικών που κατατέθηκαν από τους υποψηφίους για επιλογή σε θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και ΣΕΚ, Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών Εκπαίδευσης κλπ). Εφόσον προκύψουν ενδείξεις χρήσης πλαστών ή αλλοιωμένων πιστοποιητικών, κάθε υπηρεσιακό όργανο, ατομικό ή συλλογικό, εμπλεκόμενο στη διαδικασία επιλογής, είναι υποχρεωμένο να ενημερώσει σχετικά τον άμεσο πειθαρχικό προϊστάμενο του εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού, με σχετική κοινοποίηση στο γραφείο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου. Επισημαίνεται ότι η έναρξη της πειθαρχικής δίωξης επιφέρει την αναστολή άσκησης των καθηκόντων του εμπλεκόμενου εκπαιδευτικού σε περίπτωση επιλογής του σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης. Πέραν της άμεσης κίνησης πειθαρχικής διαδικασίας με το ερώτημα της οριστικής παύσης, ο φάκελος της υπόθεσης θα αποστέλλεται, βάσει της πρόβλεψης του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

2.       Προώθηση νομοθετικής ρύθμισης, σύμφωνα με την οποία:
Α) όσοι εκπαιδευτικοί με δήλωσή τους θα τοποθετηθούν σε θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων θα πρέπει να παραμένουν στις θέσεις αυτές για ολοκλήρωση της θητείας τους και θα αποκλείονται από τις περαιτέρω διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων. Στις περιπτώσεις που σε κάποια συμβούλια επιλογής ολοκληρώθηκε η διαδικασία και υποβλήθηκαν ήδη οι δηλώσεις προτίμησης, αυτές μπορούν να ανακληθούν.  Οι υποψήφιοι για θέσεις διευθυντών σχολικών μονάδων που δεν θα κάνουν δήλωση τοποθέτησης, προκειμένου να λάβουν μέρος στη διαδικασία επιλογής σχολικών συμβούλων, παραμένουν στους πίνακες διευθυντών σχολικών μονάδων.
Β)όσοι υποψήφιοι για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης επιθυμούν να μοριοδοτηθούν για τη γνώση ξένης γλώσσας με προσκόμιση πτυχίου, προπτυχιακού ή μεταπτυχιακού διπλώματος ή διδακτορικού διπλώματος οποιουδήποτε αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της αλλοδαπής εξετάζονται προφορικά ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
Γ) Καταργούνται τα γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα γραφεία φυσικής αγωγής και τα γραφεία επαγγελματικής εκπαίδευσης.