Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ για την διαμαρτυρία της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α σχετικά με το Σεμινάριο Στελεχών ΚΕ.Δ.Δ.Υ

Κραυγή διαμαρτυρίας του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού

Εγκαλεί το υπουργείο παιδείας για λογικές αποκλεισμού στον χώρο της ειδικής αγωγής
Τελευταία ενημέρωση: 15:59 Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Με επιστολή της προς την υπουργό παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού , προσάπτει στο υπουργείο λογικές αποκλεισμού του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού που στελεχώνει τις δομές Ειδικής Αγωγής (Ε.Α.).

Επίκεντρο της διαμαρτυρίας είναι ο αποκλεισμός του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) από πρόγραμμα επιμόρφωσης που υλοποιήθηκε από 25 ως 29 Ιανουαρίου. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε ως θέμα την ενημέρωση των σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και των στελεχών ΚΕΔΔΥ, αλλά και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ε.Α. στην εξειδικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διαμαρτυρία της Ομοσπονδίας κινείται σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός καταγγέλει την μη συμπερίληψη του ΕΕΠ στους δικαιούχους παρακολούθησης του προγράμματος, αφετέρου καταγγέλει καθεαυτό το πρόγραμμα ως μη ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του χώρου της Ειδικής Αγωγής.

Στην επιστολή της, η Ομοπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “στη διαδικασία που ακολούθησε για την επιλογή των ενδιαφερομένων, δεν γνωστοποιηθήκαν τα κριτήρια συμμετοχής στο πρόγραμμα”. Σε ότι δε αφορά την σχετική με την ακαταλληλότητα του προγράμματος επιχειρηματολογία, τονίζεται ότι “υπάρχουν επαγγελματίες, στο σύνολο των επιστημόνων των ΚΕΔΔΥ, οι οποίοι ήδη διαθέτουν εξειδικεύσεις σε συγκεκριμένες δυσκολίες και αναπηρίες και βεβαίως είναι πλέον ευρέως αποδεκτό ότι καμία αναπηρία δεν μπορεί να υποστηριχθεί μονομερώς (εκπαιδευτικά, κοινωνικά, νοητικά κ.τ.λ.)”.

Με απλά λόγια, η Ομοσπονδία ισχυρίζεται ότι το πρόγραμμα 1ον) επιμόρφωσε εκπαιδευτικούς πλημμελώς, και 2ον) για να καλύψουν εκπαιδευτικές ανάγκες που ήδη καλύπτονται στις δομές ειδικής αγωγής.


Στον επίλογο της επιστολής της η Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού εγκαλεί το υπουργείο για υιοθέτηση και εφαρμογή διαιρετικών λογικών στον τρόπο αντιμετώπισης των εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή, αξιώνοντας απαντήσεις σε δυό ερωτήματα. Τα εξής :

► Με ποια ιδιότητα θα υποστηρίζουν οι επιμορφούμενοι τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης Στήριξης, όταν ήδη οι ομάδες των ΚΕΔΔΥ που έχουν αξιολογήσει τα παιδιά κάνουν αυτή τη δουλειά;
► Με ποιο τρόπο θα αμειφθούν; Πρόκειται για μία δεύτερη εργασία μέσα στην υπάρχουσα εργασία;

Το άρθρο θα το βρείτε επίσης στο http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=253926

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ Ζ ΑΝΤ/ΔΡΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΟΥΡΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ(ΣΥΡΙΖΑ) ΓΙΑ ΤΟ Ε.Ε.Π ΚΑΙ Ε.Β.Π

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

21/2/2011

Επίκαιρη ερώτηση

Προς την κ. Υπουργό
Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Θέμα: Στη τύχη του έχει αφεθεί από την κυβέρνηση το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό της Ειδικής Αγωγής, που υφίσταται ανισότιμη αντιμετώπιση σε σχέση με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό

Χρονίζει αδικαιολόγητα η ανισότιμη αντιμετώπιση με την οποία η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π) της Ειδικής Αγωγής σε σχέση με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Το Ε.Ε.Π. δεν έχει κανένα κίνητρο προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης, μιας και δεν του δίδεται η δυνατότητα υπηρεσιακής εξέλιξης στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ). Δεν έχει Παιδαγωγική και Επιστημονική Καθοδήγηση, αφού ακόμη δεν έχουν συσταθεί θέσεις Συμβούλων Ειδικοτήτων όπως προβλέπει ο ν. 3699/08 και ούτε έχει στελεχωθεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με τις αντίστοιχες ειδικότητες. Δεν έχει προβλεφθεί η δυνατότητα συμμετοχής του Ε.Ε.Π σε προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης, Δια Βίου Επιμόρφωσης, Επιμόρφωσης ΤΠΕ(Η/Υ), δυνατότητα την οποία έχουν οι υπόλοιποι Εκπαιδευτικοί.
Οι Αναπληρωτές Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, αν και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης, δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς, όσον αφορά στη διαδικασία μονιμοποίησης και μοριοδότησής τους σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Το Ε.Β.Π δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα (υπηρεσιακά, μισθολογικά), σε σχέση με τους υπόλοιπους Εκπαιδευτικούς ΔΕ.
Και όλα αυτά ενώ τα σχετικά οργανικά κενά στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε και ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας αφορούν σε 60 Ψυχολόγους, 67 Κοινωνικούς Λειτουργούς, 65 Εργοθεραπευτές, 58 Λογοθεραπευτές, 27 Φυσικοθ/τές, 22 Σχολ. Νοσηλευτές, 106 άτομα Ειδ. Βοηθ. Προς. Συνολικά 405 εκπαιδευτικοί.
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1) Προτίθεται έστω και τώρα να κατοχυρώσει με νομοθετική ρύθμιση την ισότιμη μεταχείριση του Ειδικού και Βοηθητικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Ειδικής Αγωγής μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα; Αν ναι, σε ποιο σχέδιο νόμου;
2) Προτίθεται να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο για τους συμβασιούχους στην Ειδική Αγωγή που να προστατεύει τα εργασιακά τους δικαιώματα(ενιαίος πίνακας, ποσόστωση σε μελλοντική προκήρυξη) και να προχωρήσει άμεσα, μέσω ρύθμισης τρόπου πρόσληψης σε μόνιμους διορισμούς Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού προσωπικού;


Ο ερωτών βουλευτής

Αναστάσιος Κουράκης